Blog SemSeo
Wydajesz duże pieniądze na marketing, a zwrot jest wątpliwy? Dostarczamy opłacalne wyniki - bez wymówek.
Kategorie
Google Ads
SEO
Wszystkie Kategorie
Popularne wpisy
1. Ile kosztuje prowadzenie konta Google Ads?
2. Ile kosztuje SEM Specialist (specjalista ds Google Ads)? Co najmniej 20.000zł miesięcznie. 
3. Co to jest SEM?
Kalkulator inwestycji
Wybierz pakiet
790
Miesięczny budżet
1000
Zwrot w czasie
24 miesiące
Zainwestowane w marketing
19 480
Wygenerowane przychody
126 400
Marek
Konsultant SEMSEO
Porozmawiajmy o Twojej stronie
Skontaktuj sie
Ile kosztuje SEM Specialist (specjalista ds Google Ads)? Co najmniej 20.000zł miesięcznie. 
ile kosztuje specjalista google ads

SEM Specialist to powszechna już profesja, bez której nie obejdzie się żaden biznes poważnie funkcjonujący w Internecie. Niegdyś stanowisko to było tworzone w dużych i średnich firmach, ale dzisiaj jest obowiązkowe już dla małych biznesów e-commerce. Wynika to przede wszystkim ze złożoności zagadnienia SEM i SEO oraz z bardzo wysokiego poziomu konkurencyjności innych biznesów.

Zasadniczo, jeśli prowadzimy sklep internetowy normą jest, że więcej niż połowa obrotów pochodzi z wyszukiwarki internetowej. A to oznacza konieczność dbania o ruch przychodzący z tego właśnie źródła, czyli pracy z systemem reklamowym Google Ads oraz dbanie o organiczne pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej w wyszukiwarce Google. 

Dobry specjalista SEM ma ręce pełne roboty cały rok, gdyż wymagania właściciela wyszukiwarki Google zmieniają się nieustannie. Podobnie zmienia się system reklamowy Google Ads. Podstawą prawidłowo wykonywanego zawodu Sem Specialist jest nieustanny rozwój i kształcenie. Dlatego zarobki dobrych SEM specialist zaczynają od 6 – 7 tysięcy złotych, a mogą sięgać nawet 12.000zł, gdy mowa o najlepszych ekspertach. 

A to oznacza całkowity koszt wynagrodzenia dla pracodawcy na poziomie minimum 12.000zł miesięcznie. Do tego musimy doliczyć koszt sprzętu, oprogramowania, kształcenia oraz budżetu reklamowego. Nawet najlepszy ekspert SEM nie zdziała nic bez porządnego budżetu, który to bezpośrednio przekłada się na liczbę kliknięć, a więc wejść na stronę, a w efekcie czego zamówień w sklepie internetowym, telefonów maili lub osobistych odwiedzin w naszej firmie. 

Matematyka jest tutaj prosta i nieubłagana. Rozsądne miesięczne koszty to:

Koszt etatu 12.000zł

Budżet reklamowy 6000zł

Koszt sprzętu i oprogramowania 1500zł

Koszt szkolenia 500zł

Jest to wysoki koszt, jaki jest w stanie udźwignąć tylko duża organizacja. W przypadku średnich i małych biznesów jest on problematyczny. Dlatego popularniejszą metodą jest współpraca z wyspecjalizowanymi podmiotami, które biorą na siebie koszt utrzymania stanowiska SEM specialist. Dzięki temu największym kosztem jaki miesięcznie ponosimy jest koszt budżetu konta Google Ads. 

Kategorie
Ile kosztuje SEM Specialist (specjalista ds Google Ads)? Co najmniej 20.000zł miesięcznie. 
ile kosztuje specjalista google ads

SEM Specialist to powszechna już profesja, bez której nie obejdzie się żaden biznes poważnie funkcjonujący w Internecie. Niegdyś stanowisko to było tworzone w dużych i średnich firmach, ale dzisiaj jest obowiązkowe już dla małych biznesów e-commerce. Wynika to przede wszystkim ze złożoności zagadnienia SEM i SEO oraz z bardzo wysokiego poziomu konkurencyjności innych biznesów.

Zasadniczo, jeśli prowadzimy sklep internetowy normą jest, że więcej niż połowa obrotów pochodzi z wyszukiwarki internetowej. A to oznacza konieczność dbania o ruch przychodzący z tego właśnie źródła, czyli pracy z systemem reklamowym Google Ads oraz dbanie o organiczne pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej w wyszukiwarce Google. 

Dobry specjalista SEM ma ręce pełne roboty cały rok, gdyż wymagania właściciela wyszukiwarki Google zmieniają się nieustannie. Podobnie zmienia się system reklamowy Google Ads. Podstawą prawidłowo wykonywanego zawodu Sem Specialist jest nieustanny rozwój i kształcenie. Dlatego zarobki dobrych SEM specialist zaczynają od 6 – 7 tysięcy złotych, a mogą sięgać nawet 12.000zł, gdy mowa o najlepszych ekspertach. 

A to oznacza całkowity koszt wynagrodzenia dla pracodawcy na poziomie minimum 12.000zł miesięcznie. Do tego musimy doliczyć koszt sprzętu, oprogramowania, kształcenia oraz budżetu reklamowego. Nawet najlepszy ekspert SEM nie zdziała nic bez porządnego budżetu, który to bezpośrednio przekłada się na liczbę kliknięć, a więc wejść na stronę, a w efekcie czego zamówień w sklepie internetowym, telefonów maili lub osobistych odwiedzin w naszej firmie. 

Matematyka jest tutaj prosta i nieubłagana. Rozsądne miesięczne koszty to:

Koszt etatu 12.000zł

Budżet reklamowy 6000zł

Koszt sprzętu i oprogramowania 1500zł

Koszt szkolenia 500zł

Jest to wysoki koszt, jaki jest w stanie udźwignąć tylko duża organizacja. W przypadku średnich i małych biznesów jest on problematyczny. Dlatego popularniejszą metodą jest współpraca z wyspecjalizowanymi podmiotami, które biorą na siebie koszt utrzymania stanowiska SEM specialist. Dzięki temu największym kosztem jaki miesięcznie ponosimy jest koszt budżetu konta Google Ads. 

Krzysztof Rdzeń
Project Manager
Zarządzanie projektami marketingu SEO/SEM wymaga doskonałej znajomości dokumentacji wyszukiwarki Google. Co roku Google wdraża nawet do dziesięciu znaczących aktualizacji swojego algorytmu.
Każda aktualizacja operuje na kilku poziomach: technicznych wymagań w stosunku do stron www, oczekiwań co do treści na stronie - ich zawartości oraz formy prezentacji, aż po sposób w jaki domena pozyskuje linki zewnętrzne
Andrzej Lemański
Marketing Manager
Wg badań IAB AdEx w czasach kryzysu tort reklamowy na polskim rynku wykazuje mocną tendencję do przesuwania się w stronę reklamy SEM.
Najwięcej traci wtedy display, a więc reklama wizerunkowa. Wynika to z faktu, że reklama SEM jest zaliczana do tzw performance marketing, czyli reklamy wydajnościowej. Jeśli liczy się koszt za każdą wydaną złotówkę nie ma lepszej drogi.
Krzysztof Rdzeń
Project Manager
Zarządzanie projektami marketingu SEO/SEM wymaga doskonałej znajomości dokumentacji wyszukiwarki Google. Co roku Google wdraża nawet do dziesięciu znaczących aktualizacji swojego algorytmu
Każda aktualizacja operuje na kilku poziomach: technicznych wymagań w stosunku do stron www, oczekiwań co do treści na stronie - ich zawartości oraz formy prezentacji, aż po sposób w jaki domena pozyskuje linki zewnętrzne.
Andrzej Lemański
Marketing Manager
Wg badań IAB AdEx w czasach kryzysu tort reklamowy na polskim rynku wykazuje mocną tendencję do przesuwania się w stronę reklamy SEM. Najwięcej traci wtedy display, a więc reklama wizerunkowa
Wynika to z faktu, że reklama SEM jest zaliczana do tzw performance marketing, czyli reklamy wydajnościowej. Jeśli liczy się koszt za każdą wydaną złotówkę nie ma lepszej drogi.
Klient na I miejscu
Pracujemy przez całą dobę, aby Ci pomóc. Napisz do nas w dowolnym momencie, a jeden z nas z przyjemnością szybko się z Tobą skontaktuje!
Wystarczyły 3 miesiące, aby SEMFURY dostarczyło mi pierwsze efekty pracy. Kolejne miesiące to już zwrot na obiecanym poziomie i dziś marketing pozyskuje klientów na poziomie działu handlowego
Rafał
Kampania Shopping podniosła obroty w moim sklepie internetowym o 300%. Czy trzeba coś dodawać?
Tomasz
Kampania na Mapy Google uratowała moją kawiarnię przed zamknięciem
Natalia
Poprawne zainstalowanie pełnej analityki na mojej stronie uświadomiło mi, które usługi mojej firmy cieszą się największą popularnością
Przemysław
Klient na I miejscu
Pracujemy przez całą dobę, aby Ci pomóc. Napisz do nas w dowolnym momencie, a jeden z nas z przyjemnością szybko się z Tobą skontaktuje!
Lorem ipsum dolor lorem ipsum >>>
Wystarczyły 3 miesiące, aby SEMFURY dostarczyło mi pierwsze efekty pracy. Kolejne miesiące to już zwrot na obiecanym poziomie i dziś marketing pozyskuje klientów na poziomie działu handlowego
Rafał
Kampania Shopping podniosła obroty w moim sklepie internetowym o 300%. Czy trzeba coś dodawać?
Tomasz
Kampania na Mapy Google uratowała moją kawiarnię przed zamknięciem
Natalia
Poprawne zainstalowanie pełnej analityki na mojej stronie uświadomiło mi, które usługi mojej firmy cieszą się największą popularnością
Przemysław
Kalkulator inwestycji
Wybierz pakiet
790
Miesięczny budżet
1000
Zwrot w czasie
24 miesiące
Zainwestowane w marketing
19 480
Wygenerowane przychody
126 400
Zaczynamy
Marek
Konsultant SEMSEO
Porozmawiajmy o Twojej stronie
Skontaktuj sie
Akademia wiedzy
Pracujemy przez całą dobę, aby Ci pomóc.
Zapoznaj się z polityką prywatności